top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תOz Peleg

ניצחונות מהירים - חשיבותן של תחנות הביניים


שינויים ארגוניים, תכניות עבודה, ואפילו פרויקטים הן משימות מורכבות הדורשות זמן, סבלנות ומשאבים ארגוניים יקרים, החל משלב התכנון ועד הסיום המוצלח. ניהול שינויים ופרויקטים לאורך זמן ללא הצבת מטרות ויעדים לטווח קצר יכול להוות מכשול לתהליך כולו ואף להביא לכישלונו המוחלט.

מעטים בארגון, בעיקר בעלי הרעיון מראשיתו יצליחו להאמין בחזון ולדבוק בדרך המקורית לאורך זמן מבלי לראות הישגים ממשיים. הרוב המוחלט ירצה לחוות ניצחונות מהירים לאורך המסע, לדעת שהוא בדרך הנכונה ושהמאמץ שהוא משקיע נושא פרי.

עצירה בתחנות ביניים היא הכרחית להצלחת התהליך כולו. ראשית, העובדים וההנהלה יכולים לבחון את התוצאות וההישגים שהגיעו אליהן בכל שלב ושלב. האם זה תואם את התוכנית המקורית? האם עמדנו בלוחות הזמנים והתקציב שהוגדרו? האם השגנו את היעדים שהגדרנו לשלב הזה?

אם התשובה היא כן לכל השאלות, ניתן לעצור לרגע, לחגוג את ההצלחה ולגמול בהכרת תודה למעורבים על העבודה הקשה שעשו. אם התשובה היא לא לחלק מהשאלות או לכולן, זה בדיוק הזמן לבחון מחדש את התוכנית למול התנאים האמתיים ולבצע את ההתאמות הנדרשות.

ההישגים בתחנות הביניים חייבים להיות מוחשיים ומדידים והם חלק בלתי נפרד מהתוכנית המקורית. לצד הרגשת הסיפוק של אלה שהיו שותפים לתכנון ולתהליך, הניצחונות המהירים מצמצמים את התנגדויות שהועלו ע"י הספקנים ומתנגדי התוכנית ופותחת דלת לאנשים נוספים בארגון להצטרף למסע.

תחנות הביניים לא רק שלא מעכבות את התקדמות השינוי או הפרויקט הן למעשה הכוח המייצר את התנופה הנדרשת להמשך הדרך. הן ממקדות את הכיוון ומשמרות את תשומת הלב והדריכות הנדרשת מההנהלה והעובדים בתוך מכלול המשימות והאתגרים היום יומיים העומדים בפניהם.

זכרו: ניצחונות מהירים אינם ואסור שיהיו תחליף לתוכנית סדורה הכוללת בתוכה חזון ויעדים לטווח הארוך אלא מהווים חלק בלתי נפרד ומהותי בדרך ליישומה המוצלח.

45 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

בעקבות הזמן האבוד

כולם מדברים על הצורך בניהול זמן. מלמדים אותנו איך צריך לארגן את סדר היום שלנו וכיצד נכון לארגן את כל השבוע. לפעמים אנחנו מצליחים ליישם בהצלחה חלק מהדברים שלמדנו ולפעמים פחות. האמת, זה מאוד תלוי באופי

הרווח שבין פרפקציוניזם ודחיינות

פנתה אלי יזמת מוכשרת שבמשך חודשים ארוכים עבדה על פיתוח סדנה מקורית ושאלה: "איך אני יודעת שהסדנה שלי מוכנות לשיווק?" היא שיתפה אותי בתחושה חזקה שמלווה אותה שהסדנה לא מושלמת והיא רוצה להמשיך ולשפר אותה

פתחו את הקופסה, אני רוצה לצאת

"חייבים לחשוב מחוץ לקופסה" - משפט השגור בפי מנהלים ומנהלות בכל הארגונים שנאמר בדרך כלל כחלק מסדנת עבודה או סיעור מוחות קבוצתי. הם מצפים מהמשתתפים שלא לחזור על הפתרונות הבנאליים והרגילים של הארגון אלא

bottom of page